Problem z odbiorem/wysyłką poczty szyfrowanej
Kod błędu: | Ostatnia modyfikacja: | 2019-11-14 16:21:47 | |
System operacyjny: | Windows | Produkty: | G DATA ANTIVIRUS G DATA INTERNET SECURITY G DATA TOTAL SECURITY G DATA LICENCJA FIRMA G DATA DWA PLUS DWA |
Co zrobić w przypadku problemów z odbiorem/wysyłką poczty szyfrowanej?
Dostawcy usług poczty elektronicznej udostępniają możliwość korzystania z opcji szyfrowania wiadomości. Dzięki temu konta pocztowe i wiadomości użytkowników są o wiele bezpieczniejsze. Aplikacje G Data umożliwiają obecnie ochronę poczty szyfrowanej protokołem SSL obsługiwanej przez programy pocztowe.
W celu uruchomienia modułu ochrony poczty szyfrowanej niezbedne jest zaimportowanie do systemu operacyjnego lub programu pocztowego specjalnego certyfikatu G Data Software. Dzięki temu możliwe będzie skanowanie poczty pod kątem zagrożeń i niechcianych wiadomości.
Obsługiwane są wszystkie programy pocztowe umożliwiające zaimportowanie certyfikatu lub mające dostęp do magazynu certyfikatów systemu Windows, np.:
• Outlook 2003 lub nowszy
• Thunderbird
• The Bat
Jeśli certyfikat nie został zaimportowany automatycznie, wykonaj następujące kroki aby go zainstalować do magazynu certyfikatów systemu Windows:
1. Zamknij wszystkie programy pocztowe.
2. W oknie Ustawienia programu G DATA (CTRL + O) > AntiVirus > Skanowanie wiadomości > Szyfrowane połączenia(SSL) > zaznacz opcję Skanuj połączenia SSL.
3. Kliknij przycisk Eksportuj certyfikat. Program G Data Software wygeneruje plik zawierający certyfikat. Plik nazywa się GDataRootCertificate.crt.
4. Otwórz plik GDataRootCertificate.crt. Pojawi się okno dialogowe umożliwiające zainstalowanie certyfikatu w systemie Windows.
5. Kliknij przycisk Zainstaluj certyfikat.
a. Wybierz lokalizacje przechowywania: bieżący użytkownik
b. W kolejnym oknie wybierz Umieść wszystkie certyfikaty w następującym magazynie, kliknij Przeglądaj następnie zaznacz Zaufane główne urzędy certyfikacji i kliknij OK.
c. W następnym oknie kliknij Zakończ.
Gotowe. Teraz programy pocztowe korzystające z magazynu certyfikatów Windows (np. Office Outlook) mają dostęp do certyfikatu G Data i pozwolą na skanowanie poczty szyfrowanej pod kątem zagrożeń i spamu.
Wskazówka: Jeśli korzystasz z programu pocztowego, który nie wykorzystuje magazynu certyfikatów Windows (np. Thunderbird), zaimportuj certyfikat ręcznie i dokonaj niezbędnej konfiguracji.
W tym celu:
1. Przejdź w programie Thunderbird do okna Opcje > Zaawansowane > Certyfikaty.
2. Kliknij przycisk Wyświetl certyfikaty i przejdź do zakładki Organy certyfikacji.
3. Wybierz przycisk Importuj....
4. Wskaż wygenerowany wcześniej plik certyfikatu G Data Mail Scanner Root.
Zaznacz następujące opcje niezbęde do skanowania poczty szyfrowanej:
• Zaufaj temu CA przy identyfikacji witryn internetowych.
• Zaufaj temu CA przy identyfikacji użytkowników poczty.
• Zaufaj temu CA przy identyfikacji twórców oprogramowania.
W przypadku korzystania z innych programów pocztowych skorzystaj z dostępnych w nich opcji importu certyfikatów. W razie wątpliwości, zajrzyj do dokumentacji programu pocztowego.