Problem z odbiorem/wysyłką poczty szyfrowanej

Kod błędu: Ostatnia modyfikacja: 2020-04-09 12:32:17
System operacyjny:  Windows Produkty:  G DATA ANTIVIRUS  G DATA INTERNET SECURITY  G DATA TOTAL SECURITY  G DATA LICENCJA FIRMA  G DATA DWA PLUS DWA

Co zrobić w przypadku problemów z odbiorem/wysyłką poczty szyfrowanej?

Dostawcy usług poczty elektronicznej udostępniają możliwość korzystania z opcji szyfrowania wiadomości. Dzięki temu konta pocztowe i wiadomości użytkowników są o wiele bezpieczniejsze. Aplikacje G DATA umożliwiają obecnie ochronę poczty szyfrowanej protokołem SSL obsługiwanej przez programy pocztowe.

W celu uruchomienia modułu ochrony poczty szyfrowanej niezbędne jest zaimportowanie do systemu operacyjnego lub programu pocztowego specjalnego certyfikatu G DATA. Dzięki temu możliwe będzie skanowanie poczty pod kątem zagrożeń i niechcianych wiadomości.

Obsługiwane są wszystkie programy pocztowe umożliwiające zaimportowanie certyfikatu lub mające dostęp do magazynu certyfikatów systemu Windows, np.:

•    Outlook 2003 lub nowszy

•    Thunderbird

•    The Bat

 

Jeśli certyfikat nie został zaimportowany automatycznie, wykonaj następujące kroki aby go zainstalować do magazynu certyfikatów systemu Windows:

1. Zamknij wszystkie programy pocztowe.

2. W oknie Ustawień ()programu G DATA > AntiVirus > Skanowanie wiadomości > Szyfrowane połączenia (SSL) > zaznacz opcję Skanuj połączenia SSL.

3. Kliknij przycisk Eksportuj certyfikat. Program G DATA wygeneruje plik zawierający certyfikat. Wskaż dowolną lokalizację do zapisu pliku, np. pulpit. Plik nazywa się GDataRootCertificate.crt

4. Otwórz wyeksportowany plik. Pojawi się okno dialogowe umożliwiające zainstalowanie certyfikatu w systemie Windows.

5. Kliknij przycisk Zainstaluj certyfikat...

    a.  Wybierz lokalizację przechowywania: Bieżący użytkownik

    b.  W kolejnym oknie wybierz Umieść wszystkie certyfikaty w następującym magazynie, kliknij Przeglądaj następnie zaznacz Zaufane główne urzędy certyfikacji i kliknij OK.

    c.  W następnym oknie kliknij Zakończ.

Gotowe. Teraz programy pocztowe korzystające z magazynu certyfikatów Windows (np. MS Outlook) mają dostęp do certyfikatu G DATA i pozwolą na skanowanie poczty szyfrowanej pod kątem zagrożeń i spamu.

 

Wskazówka: Jeśli korzystasz z programu pocztowego, który nie wykorzystuje magazynu certyfikatów Windows (np. Thunderbird), zaimportuj certyfikat ręcznie i dokonaj niezbędnej konfiguracji.

W tym celu:

1. Przejdź w programie Thunderbird do okna Narzędzia > Opcje > Zaawansowane > Certyfikaty.
 

 

2. Kliknij przycisk Zarządzaj certyfikatami i przejdź do zakładki Organy certyfikacji.

3. Wybierz przycisk Importuj...

4. Wskaż wygenerowany wcześniej plik certyfikatu.

Zaznacz następujące opcje niezbędne do skanowania poczty szyfrowanej:

•    Zaufaj temu CA przy identyfikacji witryn internetowych.

•    Zaufaj temu CA przy identyfikacji użytkowników poczty.

 

W przypadku korzystania z innych programów pocztowych skorzystaj z dostępnych w nich opcji importu certyfikatów. W razie wątpliwości, zajrzyj do dokumentacji programu pocztowego.


Twoja ocena

Czy ten artykuł był pomocny?

Dziękujemy!