G DATA Support

Pomoc techniczna dla użytkowników G DATA Software

Często Zadawane Pytania

Aby program G DATA mógł Cię chronić i pobierać aktualizacje zabezpieczające Cię przed wirusami, musi posiadać zapisane prawidłowe dane dostępu Twojej licencji.

Jeśli już korzystasz z programu G DATA, unikalne dane dostępu, czyli nazwa użytkownika i hasło, zostały Ci automatycznie przydzielone i wysłane w dniu, kiedy rejestrowałeś klucz rejestracyjny. Wtedy też dla ułatwienia wprowadziliśmy automatycznie Twoje dane dostępu do pierwszej instalacji programu. Każda kolejna aktywacja wymaga już Twojego działania.

Nieprawidłowe dane dostępu do aktualizacji?

Sprawdź czy licencja na pobieranie aktualizacji jest jeszcze ważna. Informację znajdziesz w oknie głównym programu lub w panelu klienta Moja G DATA. Nie masz konta? Zarejestruj się! Ułatwi Ci to zarządzanie posiadanymi licencjami.

Upewnij się czy nazwa zainstalowanego programu jest taka sama jak na opakowaniu lub w potwierdzeniu zakupu. Jeśli się nie zgadza, ściągnij instalator z naszej strony pobierania i wymień program w komputerze na odpowiedni.

Czy Twój program G DATA jest zainstalowany w języku polskim? Jeśli nie, odinstaluj program i pobierz polską wersję programu z naszej strony pobierania.

Czy aby na pewno dokładnie wprowadzasz dane dostępu uzyskane podczas rejestracji? Zwróć uwagę na wielkość liter. Najczęściej powtarzające się pomyłki:

• mała litera l (lampa) zamiast dużej litery I (Iwona) albo cyfry 1 (jeden) – i odwrotnie,
• duża litera J (Jerzy) zamiast dużej litery I (Iwona) – i odwrotnie,
• duża litera O (Olga) zamiast cyfry 0 (zero) albo D (Danuta) – i odwrotnie,
• duża litera G (Grażyna) zamiast cyfry 6 (sześć) – i odwrotnie,
• duża litera Z (Zofia) zamiast cyfry 2 (dwa) – i odwrotnie,
• stosowanie spacji w nazwie użytkownika lub haśle np. Nowak Spzoo zamiast NowakSpzoo.
• „korygowanie” przydzielonej nazwy użytkownika, np. wprowadzanie Kowalski zamiast otrzymanej Kowalsk, albo Wójcik zamiast Wjcik,
• stosowanie polskich znaków diakrytycznych, np. Wiśniewski zamiast Wisniewski (albo Winiewski),
• stosowanie adresu email jako nazwy użytkownika,
• stosowanie klucza rejestracyjnego jako hasła

Jak odzyskać utracone dane dostępu?

W przypadku utraty danych dostępu, odwiedź stronę internetową umożliwiającą samodzielną zmianę hasła:
Zmiana hasła

Po pozytywnie przeprowadzonej zmianie otrzymasz wiadomość email zawierającą jako przypomnienie Twoją nazwę użytkownika.

Zwróć uwagę, że zmiana hasła skutkuje natychmiastową dezaktywacją każdej instalacji programu G DATA korzystającej z tej licencji. Pamiętaj, aby zapisać nowe hasło w programie, inaczej przestanie on pobierać aktualizacje, a ochrona zostanie wyłączona.

Czy mogę mieć więcej niż jedne dane dostępu?

Tak. W wyniku rejestracji każdego klucza produktu zawsze otrzymasz unikalne dane, a zakupionych kluczy możesz mieć wiele.

Czy mogę aktywować wiele programów jednymi danymi dostępu?

Tak. Jeśli posiadasz licencję wielostanowiskową, to jest właśnie Twoja droga do aktywacji pozostałych instalacji programów. Nawet jeśli masz licencję na ochronę jednego urządzenia, możesz użyć danych dostępu, jeśli chcesz przenieść używaną licencję do innego urządzenia.

Czy mogę zalogować się w programie danymi do mojego konta w panelu Moja G DATA?

Obecnie nie ma jeszcze takiej możliwości. Poinformujemy Cię, jeśli to ulegnie zmianie.

Instrukcje jak usunąć program G DATA z systemu Windows wraz z możliwymi pozostałościami i zainstalować go ponownie. Wykonaj poniższe kroki aby odświeżyć instalację programu G DATA.

Dezinstalacja

  1. Uruchom dezinstalację programu G DATA, np. poprzez Panel sterowania systemu Windows. 
    zobacz: Odinstalowywanie lub usuwanie aplikacji i programów w systemie Windows
  2. Zaznacz kratki w wyświetlonym oknie instalatora, aby usunąć ustawienia, zawartość kwarantanny i przejdź dalej.
  3. Kliknij zakończ i uruchom ponownie komputer.

(opcjonalnie) Usuwanie pozostałości

  1. Pobierz narzędzie AV-Cleaner czyszczące komputer po pozostałościach instalacji programów G DATA.
  2. Zapisz program na dysku i uruchom jako administrator.
  3. Użyj kolejno przycisków Select all i Delete aby usunąć pozostałe elementy.

Instalacja

Zainstaluj program na nowo korzystając z najnowszego instalatora pobranego z naszej strony pobierania i aktywuj za pomocą danych dostępu.

Jeśli podczas aktualizacji oprogramowania G DATA do nowej wersji pojawi się problem i instalacja nie zostanie poprawnie ukończona, spróbuj usunąć pliki tymczasowe systemu operacyjnego i ponowić próbę aktualizacji.

Wykonaj kolejno opisane poniżej czynności.

1. Najpierw uruchom ponownie system Windows

2. Gdy komputer włączy się na nowo, naciśnij równocześnie klawisze Win + R na klawiaturze, aby otworzyć okno uruchamiania poleceń.

3. Wpisz %temp% i zatwierdź komendę klawiszem Enter. Otworzy się katalog zawierający pliki tymczasowe w profilu użytkownika.

4. Usuń zawartość wyświetlonego folderu. Pomiń pliki, których nie można usunąć.

5. Powtórz kroki 2-4, wydając tym razem w oknie poleceń z kroku 3 komendę %WINDIR%\Temp

6. Teraz przejdź do katalogu:

C:\Program Files (x86)\G DATA\[nazwa twojego programu]\AVK\

Usuń folder UpdatePGM wraz z całą zawartością.

Po wykonaniu powyższych działań powtórz aktualizację wersji programu G DATA. 

Nadal nie można zaktualizować programu?

Jeśli podana instrukcja nie okaże się skuteczna, odinstaluj program G DATA i zainstaluj go na nowo.

Ten artykuł zawiera informacje pomocne w optymalizacji domyślnych ustawień ochrony pod kątem wydajności dla przestarzałych, wolnych lub mocno obciążonych komputerów.

Opisujemy również wpływ dostępnych opcji na poszczególne podzespoły systemu i konsekwencje dezaktywacji. Przed przystąpieniem do wprowadzania zmian należy dokonać oceny aktywności systemu i procesów poprzez Menedżer zadań oraz Monitor zasobów, a także w miarę możliwości wyeliminować pozostałe, niezwiązane z ochroną antywirusową czynniki niepożądanego obciążenia systemu, np. błędy systemowe, uszkodzony sprzęt, itp…

W razie wątpliwości zachęcamy do kontaktu z pomocą techniczną G DATA

Domyślną konfigurację ochrony w czasie rzeczywistym można zmienić w module administracyjnym G DATA po zaznaczeniu stacji roboczej lub grupy stacji w drzewie sieci, w zakładce Ustawienia stacji > Strażnik.

Optymalizacja ustawień strażnika

Opcjadomyślne ustawieniepropozycja ustawieniawpływ na zasobykomentarz
Status strażnikawłączonywłączonyWyłączenie jest równoznaczne z całkowitą utratą ochrony reaktywnej (opartej o sygnatury)
SkaneryOba skaneryTylko skaner Azmniejszenie użycia RAM, nieznaczne zmniejszenie użycia CPUW tym ustawieniu ochrona w czasie rzeczywistym realizowana jest wyłącznie przez skaner A (BitDefender), natomiast skaner uzupełniający B (GDATA) jest wyłączony. Jeżeli wirus nie jest znany w sygnaturach skanera A, nie zostanie odparty przez strażnika. Wirus może nadal zostać zatrzymany przez moduły ochrony proaktywnej G DATA (np. BEAST, AntiRansomware, DeepRay…)
SkanujW trakcie oczytu i zapisuW trakcie odczytu
lub
w trakcie uruchamiania
zmniejszenie użycia dyskuW trakcie odczytu – skanowanie odbywa się w chwili odczytu danych z dysku, nie podczas zapisu. Możliwe jest zapisanie pliku wirusa na dysku, detekcja nastąpi podczas próby odczytu lub uruchomienia.W trakcie uruchamiania – skanowanie odbywa się w chwili uruchomienia pliku wykonywalnego (np. exe, bat, cmd, msi…) i obejmuje wyłącznie dane związane z wywoływanym procesem. 
Skanuj napędy sieciowewłączonywyłączonyzmniejszenie użycia CPU, RAM, sieciW tej konfiguracji skanowanie jest przeprowadzane wobec plików udostępnionych przez udziały sieciowe Windows wyłącznie podczas interakcji procesów użytkownika z danymi plikami. Wyłączenie tej opcji zmniejsza ilość skanowanych danych oraz redukuje liczbę skanowań w przypadku katalogów współdzielonych przez wielu klientów.
Heurystykawłączonywyłączonyzmniejszenie użycia CPU, RAM 
Skanuj archiwawłączony, do 300kBwłączony, do 300kBSkanowania archiwów, np. zip, rar, 7z… o rozmiarze nie przekraczającym domyślnych ustawień nie ma znaczącego wpływu na wydajność typowego systemu. 
Skanuj pliki e-mailwyłączonywyłączonySkanowanie plików e-mail jest domyślnie wyłączone w strażniku. Ochrona poczty jest realizowana przez inne moduły ochronne programu G DATA. Ta opcja ma zastosowanie tylko dla wybranych klientów pocztowych, np. Windows Live Mail. Nie ma wpływu na wydajność.
Skanuj obszary systemowe przy starcie komputerawłączonywyłączonyzmniejszenie użycia CPU, RAM, dysku podczas startu systemu Wyłączenie opcji przyspieszy uruchamianie komputera, kosztem wykrywania zagrożeń uruchamiających się wraz z systemem.
Skanuj obszary systemowe przy zmianie nośnikawłączonywyłączonyzmniejszenie użycia CPU, RAM, dysku podczas podłączania nośników zewnętrznych Wyłączenie opcji może przyspieszyć obsługę nowo podłączanych nośników zewnętrznych.
Wyjątkibrakmax. kilka wyjątkówróżnyFunkcja umożliwia pominięcie skanowania wskazanych plików, katalogów, procesów lub napędów przez ochronę reaktywną. Zalecane by definiować maksymalnie kilka reguł dla najbardziej obciążających system procesów.

Pobieranie i instalacja

Tutaj znajdziesz pliki do pobrania produktów, instrukcje i narzędzia

Darmowa wersja testowa

Moje licencje

Narzędzia

Instrukcje

Obsługa klienta

Prześlij podejrzany plik, adres URL lub aplikację

Moje płatności