Zagrożenie cyberatakami stale rośnie. Aby zawsze cieszyć się najlepszą możliwą ochroną, Twoja ochrona antywirusowa powinna być zawsze aktualna. Jeśli korzystasz z przestarzałej wersji naszych rozwiązań G DATA Business, zdecydowanie zalecamy aktualizację oprogramowania.
W systemach Microsoft Windows, dla których producent zakończył wsparcie techniczne istnieje możliwość korzystania z ochrony antywirusowej G DATA w ograniczonej funkcjonalności.
Kompatybilność wersji
W przypadku wybranych systemów, rozwój wersji klienta został zakończony. Klient nie zostanie uaktualniony do nowszego wydania niż ostatnie kompatybilne:
System | Ostatnia kompatybilna wersja G DATA SecurityClient |
Windows XP: | 14.1.1.54 |
Windows Vista: | 14.2.1.6 |
Windows 7 | 15.7.0.666 |
Windows 8.0: | 14.2.1.6 |
Windows Server 2003: | 14.1.1.54 |
Windows Server 2008: | 15.0.0.53 |
Aktualizacje sygnatur
W związku ze zmianami wprowadzonymi w skanerze B, nie jest on więcej kompatybilny z wersjami starszymi niż 15.1. Ochrona klienta będzie bazować wyłącznie na podstawowym skanerze A. Więcej informacji: Wyłączenie skanera B dla przestarzałych wersji (<15.1)
Wymagania instalacyjne
1. Aktualizacje systemowe
1. Dla zapewnienia poprawnego działania klienta G DATA i maksymalnej możliwej skuteczności ochrony zalecamy instalację wszystkich zalecanych i opcjonalnych poprawek systemu. Minimalnym wymogiem jest posiadanie w systemie następujących aktualizacji:
System | Wymagane aktualizacje |
Windows XP | Service Pack 3, przeglądarka Internet Explorer 8 |
Windows Vista | Service Pack 2 |
Windows 7 | Service Pack 1, KB4474419, włączony TLS 1.2* |
Windows Server 2003 | KB3072630 |
Windows Server 2008 | Service Pack 2, KB4474419 |
Windows Server 2008 R2 | Service Pack 1, KB4474419, włączony TLS 1.2* |
Rozwiń instrukcję aktywacji TLS 1.2
- Pobierz i rozpakuj archiwum
- Otwórz plik reg i scal go z rejestrem systemu
- Uruchom ponownie komputer
Alternatywnie, dodaj odpowiednie klucze rejestru manualnie:
- Otwórz edytor rejestru (regedit)
- Przejdź do klucza:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\SecurityProviders\SCHANNEL\Protocols\ - Utwórz wewnątrz klucz o nazwie TLS 1.2 a następnie podklucz Client:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\SecurityProviders\SCHANNEL\Protocols\TLS 1.2\Client - Utwórz wartość DWORD (32 – bitowa) o nazwie DisabledByDefault i danych 0
- Uruchom ponownie system Windows
Uwagi dotyczące Windows 10
Ze względu na sposób dystrybucji skumulowanych aktualizacji zabezpieczeń przez firmę Microsoft konieczne jest zainstalowanie co najmniej jednej aktualizacji jakościowej lub aktualizacji „B” wydanych od października 2021r.
Więcej informacji można znaleźć w dokumentacji technicznej Microsoft.
- Częstotliwość aktualizacji: Cykl aktualizacji systemu Windows 10 – Microsoft Tech Community
- Szczegóły dotyczące cyklu życia systemów Windows: Cykl życia wersji Windows
- Okresy wsparcia systemów Windows: Okresy wsparcia
2. Certyfikaty X.509
Uzupełnij manualnie wymienione systemy Windows o aktualne certyfikaty.
Możliwe problemy spowodowane niespełnieniem powyższych wymagań:
- błędy instalacji usług podczas pierwszej instalacji klienta
- usługi klienta nie uruchamiają się po aktualizacji do wersji 15.x (Scanner, AntiVirus Proxy, Strażnik systemu plików)
- klient uruchamia się, ale nie aktualizuje sygnatur
- serwer zarządzający (ManagementServer) nie może pobrać sygnatur z Internetu
W przypadku stwierdzenia dysfunkcji klienta spowodowanej brakiem wymaganych poprawek, konieczne jest jego odinstalowanie, zaktualizowanie systemu i ponowna instalacja klienta.