G DATA Support

Wsparcie przestarzałych systemów

Zagrożenie cyberatakami stale rośnie. Aby zawsze cieszyć się najlepszą możliwą ochroną, Twoja ochrona antywirusowa powinna być zawsze aktualna. Jeśli korzystasz z przestarzałej wersji naszych rozwiązań G DATA Business, zdecydowanie zalecamy aktualizację oprogramowania.

W systemach Microsoft Windows, dla których producent zakończył wsparcie techniczne istnieje możliwość korzystania z ochrony antywirusowej G DATA w ograniczonej funkcjonalności.

Kompatybilność wersji

W przypadku wybranych systemów, rozwój wersji klienta został zakończony. Klient nie zostanie uaktualniony do nowszego wydania niż ostatnie kompatybilne:

SystemOstatnia kompatybilna wersja G DATA SecurityClient
Windows XP:14.1.1.54
Windows Vista:14.2.1.6
Windows 715.7.0.666
Windows 8.0:14.2.1.6
Windows Server 2003:14.1.1.54
Windows Server 2008:15.0.0.53

Aktualizacje sygnatur

W związku ze zmianami wprowadzonymi w skanerze B, nie jest on więcej kompatybilny z wersjami starszymi niż 15.1. Ochrona klienta będzie bazować wyłącznie na podstawowym skanerze A. Więcej informacji: Wyłączenie skanera B dla przestarzałych wersji (<15.1)

Wymagania instalacyjne

1. Aktualizacje systemowe

1. Dla zapewnienia poprawnego działania klienta G DATA i maksymalnej możliwej skuteczności ochrony zalecamy instalację wszystkich zalecanych i opcjonalnych poprawek systemu. Minimalnym wymogiem jest posiadanie w systemie następujących aktualizacji:

SystemWymagane aktualizacje
Windows XPService Pack 3, przeglądarka Internet Explorer 8
Windows VistaService Pack 2
Windows 7Service Pack 1KB4474419, włączony TLS 1.2*
Windows Server 2003KB3072630
Windows Server 2008Service Pack 2KB4474419
Windows Server 2008 R2Service Pack 1KB4474419, włączony TLS 1.2*
* dotyczy pobierania aktualizacji online (z publicznych serwerów G DATA)
Rozwiń instrukcję aktywacji TLS 1.2
  1. Pobierz i rozpakuj archiwum
  2. Otwórz plik reg i scal go z rejestrem systemu
  3. Uruchom ponownie komputer


Alternatywnie, dodaj odpowiednie klucze rejestru manualnie:

  1. Otwórz edytor rejestru (regedit)
  2. Przejdź do klucza:
    HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\SecurityProviders\SCHANNEL\Protocols\
  3. Utwórz wewnątrz klucz o nazwie TLS 1.2 a następnie podklucz Client:
    HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\SecurityProviders\SCHANNEL\Protocols\TLS 1.2\Client
  4. Utwórz wartość DWORD (32 – bitowa) o nazwie DisabledByDefault i danych 0
  5. Uruchom ponownie system Windows

Uwagi dotyczące Windows 10

Ze względu na sposób dystrybucji skumulowanych aktualizacji zabezpieczeń przez firmę Microsoft konieczne jest zainstalowanie co najmniej jednej aktualizacji jakościowej lub aktualizacji „B” wydanych od października 2021r.

Więcej informacji można znaleźć w dokumentacji technicznej Microsoft.

2. Certyfikaty X.509

Uzupełnij manualnie wymienione systemy Windows o aktualne certyfikaty.

Możliwe problemy spowodowane niespełnieniem powyższych wymagań:

  • błędy instalacji usług podczas pierwszej instalacji klienta
  • usługi klienta nie uruchamiają się po aktualizacji do wersji 15.x (Scanner, AntiVirus Proxy, Strażnik systemu plików)
  • klient uruchamia się, ale nie aktualizuje sygnatur
  • serwer zarządzający (ManagementServer) nie może pobrać sygnatur z Internetu

W przypadku stwierdzenia dysfunkcji klienta spowodowanej brakiem wymaganych poprawek, konieczne jest jego odinstalowanie, zaktualizowanie systemu i ponowna instalacja klienta.