G DATA Support

Pomoc techniczna dla użytkowników G DATA Software

Rozwiązywanie problemów komunikacji z serwerem

Aby sprawdzić, czy klient łączy się z Twoim serwerem zarządzającym otwórz G DATA Administratora i przejdź do zakładki Stacje robocze > Powiadomienia. Zwróć uwagę na przedstawiane dane klienta w kolumnach Status zabezpieczeń i Ostatnia synchronizacja. Status powie Ci wprost, gdy klient od dłuższego czasu nie nawiąże kontaktu z serwerem – pojawi się informacja Brak połączenia z serwerem, albo Problem z komunikacją, natomiast w drugiej kolumnie znajdziesz dokładną datę i godzinę ostatniego kontaktu. Klient jest zawsze stroną rozpoczynającą komunikację z serwerem. Za jej realizację odpowiada usługa klienta „G DATA SecurityClient”, która od chwili uruchomienia systemu łączy się cyklicznie z serwerem domyślnie co 5 minut. Jeśli klient nie zgłosi się do serwera w ciągu 40

Czytaj więcej »
Klient nie aktualizuje sygnatur skanera B

Symptomy Klient nie posiada sygnatur skanera B lub są one przestarzałe. Skaner A jest aktualny. Przyczyny / rozwiązania Klient jest w wersji 15.0 lub starszej. Aktualny skaner B nie jest kompatybilny z wersjami starszymi niż 15.1. Sprawdź, czy system Windows umożliwia instalację klienta 15.1 lub nowszego.=> Kompatybilność wersji Sprawdź wersję Twojego serwera zarządzającego:15.0 lub starszyZaktualizuj serwer do wersji 15.1. Serwer automatycznie uaktualni klienta, co umożliwi obsługę skanera B. Zaczekaj, aż wszystkie stacje robocze odbiorą tę wersję zanim przystąpisz do dalszych aktualizacji serwera. Nowszy niż 15.1Jeżeli Twój serwer jest już w wersji wyższej, nie będzie mógł automatycznie uaktualnić klienta starszego niż 15.1.– Utwórz nowy pakiet instalacyjny z poziomu serwera: Organizacja >

Czytaj więcej »
Dodawanie rekordów stacji roboczych do serwera

Ten artykuł pomoże Ci dodać rekordy stacji roboczych do bazy danych serwera zarządzającego G DATA, aby móc przeprowadzić zdalną instalację klienta. Jeżeli nie zamierzasz instalować klientów zdalnie, tylko użyć pliku instalacyjnego bezpośrednio na komputerze, możesz w zupełności pominąć ten artykuł – odpowiedni wpis utworzy się automatycznie, przy pierwszym nawiązaniu połączenia klienta z serwerem. Istnieje kilka możliwości dodania stacji roboczych do drzewa: Ręczne wprowadzenie nazwy lub adresu Przeszukanie sieci lokalnej Jeśli uaktywnisz stację roboczą bez widocznej nazwy, na drzewie pojawi się wpis zawierający adres IP. Z praktycznych względów odradzamy dodawanie klientów jako adresy IP, ale jeśli chcesz to zrobić, upewnij się, że jest to stały adres klienta. Synchronizacja z Active Directory Domyślnie,

Czytaj więcej »
Konfiguracja samodzielnego klienta

Klienta Windows w wersjach biznesowych można zainstalować jako samodzielnego, pomijając wdrożenie serwera zarządzającego G DATA. Skutkuje to jednak ograniczeniami funkcjonalnymi, np. brak automatycznych aktualizacji wersji programu, możliwości przeglądania raportów w trybie graficznym, definiowania pewnych rodzajów wyjątków (Kontrola zachowania, BEAST, Exploit Protection, AntiRansomware) oraz brak dostępu do niektórych funkcji, takich jak Policy Manager, Zlecenia, Statystyki, itp. Jeśli nie chcesz korzystać z centralnego sterowania jakie zapewnia nasze oprogramowanie z linii biznesowej, rozważ zmianę licencji na produkt z linii konsumenckiej np. G DATA Internet Security. Oprogramowanie B2C jest kompatybilne wyłącznie z nie serwerowymi systemami operacyjnymi Windows. Instalacja klienta G DATA Odblokowanie ustawień i aktywacja ochrony proaktywnej Klient domyślnie nie pozwala użytkownikowi na więcej działań w programie niż aktualizacje sygnatur i wyświetlanie

Czytaj więcej »
Konto w Moja G DATA

Co daje konto w Moja G DATA? Panel Moja G DATA to miejsce, w którym możesz w wygodny sposób zarządzać swoimi licencjami i aktywacjami urządzeń, kontaktować się z pomocą techniczną, a także przedłużać okres licencjonowania na oprogramowanie. Jak utworzyć konto w Moja G DATA? Aby utworzyć konto w panelu Moja G DATA, wystarczy: Jak dodać licencję do panelu? W celu dodania licencji do konta z Panelu Moja G DATA, należy: Jak dokonać przedłużenia ważności licencji? Licencję można przedłużyć na 3 sposoby: Jak zarządzać urządzeniami korzystającymi z licencji? Dokładne instrukcje znajdziesz w osobnym artykule. Kliknij poniższy link.

Czytaj więcej »
Zarządzanie urządzeniami w Moja G Data

Po dodaniu licencji do konta Moja G Data zyskujesz dostęp do funkcji zarządzania urządzeniami. Jak otworzyć panel zarządzania urządzeniami? Jeśli potrzebujesz dezaktywować licencję, przesuń odpowiedni suwak na wyłączoną pozycję. Od tej chwili program nie będzie mógł wykonywać aktualizacji sygnatur wirusów oraz wszystkie jego moduły ochronne zostaną wyłączone. Gdy aktywujesz kolejną instalację programu, nowe urządzenie automatycznie pojawi się na liście. Pytania i odpowiedzi Przy urządzeniu widzę komunikat „Uruchom oprogramowanie, aby aktywować urządzenie”. Co dokładnie mam wykonać? Program uzyska aktywację automatycznie, gdy urządzenie będzie uruchomione i będzie miało dostęp do Internetu. Możesz wymusić też aktywację manualnie poprzez uruchomienie aktualizacji sygnatur wirusów w programie. W tym celu naciśnij symbol aktualizacji  przy prawej krawędzi okna programu. Urządzenie

Czytaj więcej »
Co zrobić w przypadku wykrycia wirusa?

Program G DATA w sytuacji wykrycia aktywnej infekcji Twojego komputera podejmie stosowne działania automatycznie, aby przywrócić bezpieczeństwo systemu, natomiast podczas ręcznego skanowania komputera zarekomenduje Ci odpowiednią akcję dla każdego znalezionego pliku. Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości związane z incydentem bezpieczeństwa, prześlij do nas protokoły z wykrycia wirusa i plik poddany kwarantannie. Instrukcje dla wersji konsumenckich Instrukcje dla wersji biznesowych Jak zgłosić plik, aplikację mobilną lub adres internetowy do laboratorium? Jeżeli masz pewność, że detekcja pliku lub strony internetowej jest niezasadna, albo przeciwnie – detekcja nie występuje, a istnieje realne zagrożenie, możesz zgłosić potrzebę analizy laboratoryjnej. Zwyczajnie skorzystaj z formularza kontaktowego z laboratorium G DATA.

Czytaj więcej »
Windows 7: Uszkodzona instalacja programu

Symptomy Przyczyna Twój system Windows 7 nie posiada zainstalowanych ważnych aktualizacji zabezpieczeń, które są konieczne do działania programu G DATA. Zalecamy instalację wszystkich zalecanych i opcjonalnych poprawek systemu wydanych do czasu zakończenia wsparcia dla Windows 7.  Rozwiązanie Minimalnym wymogiem poprawnej instalacji programu G DATA jest instalacja w systemie Windows następujących aktualizacji: 1. Service Pack 12. KB4474419 Obie poprawki są dostępne do pobrania w Windows Update oraz w katalogu aktualizacji Microsoft. Informację o tym czy masz Service Pack i ilu bitowy jest Twój system znajdziesz w panelu sterowania. Po instalacji wymaganych poprawek odinstaluj program G DATA i zainstaluj go ponownie.

Czytaj więcej »