G DATA Support

Pomoc techniczna dla użytkowników G DATA Software

Windows 7: Uszkodzona instalacja programu

Symptomy Przyczyna Twój system Windows 7 nie posiada zainstalowanych ważnych aktualizacji zabezpieczeń, które są konieczne do działania programu G DATA. Zalecamy instalację wszystkich zalecanych i opcjonalnych poprawek systemu wydanych do czasu zakończenia wsparcia dla Windows 7.  Rozwiązanie Minimalnym wymogiem poprawnej instalacji programu G DATA jest instalacja w systemie Windows następujących aktualizacji: 1. Service Pack 12. KB4474419 Obie poprawki są dostępne do pobrania w Windows Update oraz w katalogu aktualizacji Microsoft. Informację o tym czy masz Service Pack i ilu bitowy jest Twój system znajdziesz w panelu sterowania. Po instalacji wymaganych poprawek odinstaluj program G DATA i zainstaluj go ponownie.

Czytaj więcej »
Wsparcie przestarzałych systemów

Zagrożenie cyberatakami stale rośnie. Aby zawsze cieszyć się najlepszą możliwą ochroną, Twoja ochrona antywirusowa powinna być zawsze aktualna. Jeśli korzystasz z przestarzałej wersji naszych rozwiązań G DATA Business, zdecydowanie zalecamy aktualizację oprogramowania. W systemach Microsoft Windows, dla których producent zakończył wsparcie techniczne istnieje możliwość korzystania z ochrony antywirusowej G DATA w ograniczonej funkcjonalności. Kompatybilność wersji W przypadku wybranych systemów, rozwój wersji klienta został zakończony. Klient nie zostanie uaktualniony do nowszego wydania niż ostatnie kompatybilne: System Ostatnia kompatybilna wersja G DATA SecurityClient Windows XP: 14.1.1.54 Windows Vista: 14.2.1.6 Windows 7 15.7.0.666 Windows 8.0: 14.2.1.6 Windows Server 2003: 14.1.1.54 Windows Server 2008: 15.0.0.53 Aktualizacje sygnatur W związku ze zmianami wprowadzonymi w skanerze B, nie jest on

Czytaj więcej »
Instalacja certyfikatów X.509 G DATA

Niniejsza instrukcja jest przeznaczona dla systemów Windows, które nie otrzymują regularnie aktualizacji, są pozbawione dostępu do Internetu lub dla których producent systemu Microsoft zakończył wsparcie techniczne. Brak zainstalowanych w systemie certyfikatów uwierzytelniających podpisy cyfrowe składników programu oraz serwery aktualizacji G DATA uniemożliwia poprawne działanie oprogramowania zabezpieczającego. Zadbaj o bezpieczeństwo swoich systemów instalując aktualizacje zabezpieczeń lub rozważ zmianę systemu Windows na aktualizowaną wersję. Ręczne instalowanie certyfikatów Jeżeli automatyczna instalacja bieżących certyfikatów przez Windows Update nie jest możliwa w przypadku Twojego systemu, zainstaluj je manualnie. Przeglądarka internetowa może zgłosić, że pobierany plik ze względu na rodzaj może stanowić potencjalnie zagrożenie dla komputera lub prywatności użytkownika. Jako, że plik zawiera wyłącznie certyfikaty publicznych

Czytaj więcej »
Przenoszenie instalacji serwera zarządzającego

Instalację G DATA ManagementServer możesz przenieść z zachowaniem lub bez dotychczasowej bazy danych Microsoft SQL Server. W bazie danych przechowywana jest struktura Twoich klientów, ich ustawienia, raporty i ustawienia serwera zarządzającego. Wykonywanie kopii bazy danych Instalacja nowego serwera Wykonaj nową instalację głównego serwera zarządzającego G DATA ManagementServer w docelowym systemie. Jeśli zamierzasz przywrócić bazę danych, możesz pominąć aktywację produktu. W przeciwnym wypadku przeprowadź aktywację za pomocą danych dostępu. Zaloguj się w G DATA Administratorze, aby potwierdzić poprawność instalacji. Przywracanie bazy danych Status: „Usługa nie działa” po przywróceniu bazy? Przywracanie komunikacji klientów z serwerem Ostatnim krokiem migracji jest przekierowanie komunikacji zainstalowanych klientów do nowego serwera. Jeśli wraz z migracją oprogramowania zmianie

Czytaj więcej »
G DATA Business – szybki start

Dla ułatwienia wdrożenia lub przetestowania rozwiązania G DATA Business przygotowaliśmy krótki opis instalacji produktu. Przed przystąpieniem do instalacji upewnij się, że Twój sprzęt spełnia minimalne wymagania programu, a systemy są zaktualizowane. W razie wystąpienia trudności lub pytań przed instalacją, w jej trakcie lub podczas testowania pomoże Ci nasza pomoc techniczna. G DATA Management Server Serwer zarządzający jest centralnym składnikiem oprogramowania, służącym do konfigurowania ustawień zabezpieczeń Twoich urządzeń, dystrybucji aktualizacji i raportowania incydentów bezpieczeństwa. Składa się z trzech elementów: usługi G DATA ManagementServer, graficznego panelu sterowania G DATA Administrator oraz bazy danych Microsoft SQL Server. 1. Pobierz paczkę instalacyjną lub samodzielny instalator składnika ManagementServer 2. Uruchom instalację i podążaj za wskazówkami

Czytaj więcej »
Zmiana adresu serwera w G DATA SecurityClient / LightAgent

W tym artykule dowiesz się jak poprawić adres sieciowy G DATA MangementServer zapisany w konfiguracji klienta G DATA SecurityClient/LightAgent jeśli adres Twojego serwera uległ zmianie lub został błędnie wskazany podczas instalacji. Klient przechowuje adresy używanych serwerów w lokalnym rejestrze systemu operacyjnego. Uzyskasz do nich dostęp uruchamiając polecenie regedit w systemach Windows. Rekordy informujące klienta o adresach wykorzystywanych serwerów to: Każdy klient powinien mieć wskazany przynajmniej adres serwera głównego. Wartością może być: Jak zmieniać adresy serwerów w klientach Windows? Server SecondaryServer SubnetServer Jak zmienić adres serwera w klientach Linux i MacOS? Jak zmienić adres serwera w klientach Android i iOS? Jak utworzyć politykę GPO w środowisku Active Directory do zdalnej zmiany

Czytaj więcej »
Optymalizacja wydajności

Ten artykuł zawiera informacje pomocne w optymalizacji domyślnych ustawień ochrony pod kątem wydajności dla przestarzałych, wolnych lub mocno obciążonych komputerów. Opisujemy również wpływ dostępnych opcji na poszczególne podzespoły systemu i konsekwencje dezaktywacji. Przed przystąpieniem do wprowadzania zmian należy dokonać oceny aktywności systemu i procesów poprzez Menedżer zadań oraz Monitor zasobów, a także w miarę możliwości wyeliminować pozostałe, niezwiązane z ochroną antywirusową czynniki niepożądanego obciążenia systemu, np. błędy systemowe, uszkodzony sprzęt, itp… W razie wątpliwości zachęcamy do kontaktu z pomocą techniczną G DATA.  Domyślną konfigurację ochrony w czasie rzeczywistym można zmienić w module administracyjnym G DATA po zaznaczeniu stacji roboczej lub grupy stacji w drzewie sieci, w zakładce Ustawienia stacji > Strażnik. Optymalizacja ustawień strażnika Opcja domyślne ustawienie propozycja ustawienia wpływ

Czytaj więcej »
Nieudana aktualizacja wersji programu

Jeśli podczas aktualizacji oprogramowania G DATA do nowej wersji pojawi się problem i instalacja nie zostanie poprawnie ukończona, spróbuj usunąć pliki tymczasowe systemu operacyjnego i ponowić próbę aktualizacji. Wykonaj kolejno opisane poniżej czynności. 1. Najpierw uruchom ponownie system Windows 2. Gdy komputer włączy się na nowo, naciśnij równocześnie klawisze Win + R na klawiaturze, aby otworzyć okno uruchamiania poleceń. 3. Wpisz %temp% i zatwierdź komendę klawiszem Enter. Otworzy się katalog zawierający pliki tymczasowe w profilu użytkownika. 4. Usuń zawartość wyświetlonego folderu. Pomiń pliki, których nie można usunąć. 5. Powtórz kroki 2-4, wydając tym razem w oknie poleceń z kroku 3 komendę %WINDIR%\Temp 6. Teraz przejdź do katalogu: Usuń folder UpdatePGM wraz z całą zawartością. Po wykonaniu powyższych działań powtórz aktualizację wersji

Czytaj więcej »
Ponowna instalacja programu

Instrukcje jak usunąć program G DATA z systemu Windows wraz z możliwymi pozostałościami i zainstalować go ponownie. Wykonaj poniższe kroki aby odświeżyć instalację programu G DATA. Dezinstalacja (opcjonalnie) Usuwanie pozostałości Instalacja Zainstaluj program na nowo korzystając z najnowszego instalatora pobranego z naszej strony pobierania i aktywuj za pomocą danych dostępu.

Czytaj więcej »
Dane dostępu do programu

Aby program G DATA mógł Cię chronić i pobierać aktualizacje zabezpieczające Cię przed wirusami, musi posiadać zapisane prawidłowe dane dostępu Twojej licencji. Jeśli już korzystasz z programu G DATA, unikalne dane dostępu, czyli nazwa użytkownika i hasło, zostały Ci automatycznie przydzielone i wysłane w dniu, kiedy rejestrowałeś klucz rejestracyjny. Wtedy też dla ułatwienia wprowadziliśmy automatycznie Twoje dane dostępu do pierwszej instalacji programu. Każda kolejna aktywacja wymaga już Twojego działania. Nieprawidłowe dane dostępu do aktualizacji? Sprawdź czy licencja na pobieranie aktualizacji jest jeszcze ważna. Informację znajdziesz w oknie głównym programu lub w panelu klienta Moja G DATA. Nie masz konta? Zarejestruj się! Ułatwi Ci to zarządzanie posiadanymi licencjami. Upewnij się czy nazwa

Czytaj więcej »