G DATA Support

Przenoszenie instalacji serwera zarządzającego

Instalację G DATA ManagementServer możesz przenieść z zachowaniem lub bez dotychczasowej bazy danych Microsoft SQL Server. W bazie danych przechowywana jest struktura Twoich klientów, ich ustawienia, raporty i ustawienia serwera zarządzającego.

Wykonywanie kopii bazy danych

  1. Na źródłowym serwerze uruchom aplikację GData.Business.Server.Config.exe lub GDMMSConfig.exe. Znajdziesz ją w katalogu instalacyjnym serwera, domyślnie:
    Systemy x64: C:\Program Files (x86)\G DATA\G DATA AntiVirus ManagementServer\
    Systemy x86: C:\Program Files\G DATA\G DATA AntiVirus ManagementServer\
  2. Po otwarciu program przystąpi automatycznie do sprawdzenia struktury bazy danych Twojego serwera. Zaczekaj na pojawienie się w dolnej części okna statusu Sukces.
  3. W sekcji Backup wybierz Tworzenie kopii. Możesz opcjonalnie zmienić nazwę bazy i lokalizację zapisu.
  4. Zaczekaj na informację o pomyślnym utworzeniu kopii bazy danych. Przejdź z wygenerowaną kopią do nowego systemu.

Instalacja nowego serwera

Wykonaj nową instalację głównego serwera zarządzającego G DATA ManagementServer w docelowym systemie. Jeśli zamierzasz przywrócić bazę danych, możesz pominąć aktywację produktu. W przeciwnym wypadku przeprowadź aktywację za pomocą danych dostępu.

Zaloguj się w G DATA Administratorze, aby potwierdzić poprawność instalacji.

Przywracanie bazy danych

  1. Na nowym serwerze uruchom aplikację GData.Business.Server.Config.exe.
  2. Zaczekaj na pojawienie się w dolnej części okna statusu Sukces
  3. W sekcji Przywracanie wskaż plik kopii bazy danych i kliknij Przywracanie kopii. Potwierdź konieczny restart usługi serwera.
  4. Program przystąpi do załadowania Twojej bazy danych.

Status: „Usługa nie działa” po przywróceniu bazy?

Rozwiń instrukcję


Jeżeli nazwa systemu Windows Twojego poprzedniego serwera G DATA ManagementServer była inna niż nowego, operacja przywracania bazy danych zakończy się na końcowym etapie spodziewanym błędem, w wyniku którego dalsze działanie usługi ManagementServer zostanie przerwane. Wykonaj następującą czynność:

  1. Uruchom wiesz poleceń (CMD) lub terminal (PowerShell) jako Administrator.
  2. Przejdź do katalogu instalacyjnego poleceniem:
    cd 'C:\Program Files (x86)\G Data\G DATA AntiVirus ManagementServer’
  3. Wydaj polecenie dostosowujące dane w przywróconej bazie danych do nowego systemu:
    .\GData.Business.Server.Cli.exe setmmshostname
  4. Zamknij program gdy polecenie zakończy działanie. Usługa serwera G DATA zostanie automatycznie uruchomiona ponownie i dokończy przywracanie Twojej bazy danych.

Przywracanie komunikacji klientów z serwerem

Ostatnim krokiem migracji jest przekierowanie komunikacji zainstalowanych klientów do nowego serwera. Jeśli wraz z migracją oprogramowania zmianie uległ również adres sieciowy Twojego serwera, klient będzie naturalnie wymagał uaktualnienia konfiguracji. Wszystkie szczegóły jak to zrobić znajdziesz w osobnym artykule.

Zwróć uwagę, że nowo przyłączony klient będzie przedstawiał status Nieautoryzowany w G DATA Administratorze, jeżeli baza danych nie została zachowana. Taki klient nie będzie obsługiwany przez serwer dopóki nie przyznasz mu autoryzacji za pomocą opcji dostępnej w menu kontekstowym.