G DATA Support

Klient nie aktualizuje sygnatur skanera B

Symptomy

Klient nie posiada sygnatur skanera B lub są one przestarzałe. Skaner A jest aktualny.


Przyczyny / rozwiązania

Klient jest w wersji 15.0 lub starszej. Aktualny skaner B nie jest kompatybilny z wersjami starszymi niż 15.1.Sprawdź, czy system Windows umożliwia instalację klienta 15.1 lub nowszego.
=> Kompatybilność wersji

Sprawdź wersję Twojego serwera zarządzającego:
15.0 lub starszy
Zaktualizuj serwer do wersji 15.1. Serwer automatycznie uaktualni klienta, co umożliwi obsługę skanera B. Zaczekaj, aż wszystkie stacje robocze odbiorą tę wersję zanim przystąpisz do dalszych aktualizacji serwera.

Nowszy niż 15.1
Jeżeli Twój serwer jest już w wersji wyższej, nie będzie mógł automatycznie uaktualnić klienta starszego niż 15.1.
– Utwórz nowy pakiet instalacyjny z poziomu serwera: Organizacja > Zarządzanie pakietami instalacyjnymi lub pobierz najnowszy instalator klienta ze strony pobierania
– Uruchom instalator klienta na stacji roboczej i wybierz Prostą aktualizację

Jeśli posiadasz środowisko domenowe ActiveDirectory, możliwe jest użycie polityki GPO i instalatora klienta do przeprowadzenia zdalnej aktualizacji. Skontaktuj się z pomocą techniczną, aby uzyskać więcej szczegółów.
System nie posiada zainstalowanych aktualizacji zabezpieczeń umożliwiających obsługę algorytmu SHA-256 dla podpisywania kodu, albo wymaganych certyfikatów urzędów certyfikacji.Zainstaluj wymagane aktualizacje systemowe i certyfikaty X.509.
Serwer zarządzający nie posiada sygnatury różnicowej wymaganej przez klienta.Odbuduj magazyn skanera B serwera zarządzającego wykonując następującą procedurę:
1. Zatrzymaj usługę G DATA ManagementServer
2. Usuń podfolder GD_SIG z ukrytego systemowego katalogu ProgramData:
C:\ProgramData\G DATA\AntiVirus ManagementServer\Updates\
3. Uruchom usługę G DATA ManagementServer
4. Wywołaj aktualizację sygnatur serwera.
5. Zaczekaj na dystrybucję nowych sygnatur do klienta przez serwer.
Klient został oryginalnie zainstalowany z instalatora w wersji 14.0/14.1 wydobytego z podkatalogu obrazu instalacyjnego iso (…/Setup/SecurityClient/Setup.exe) zamiast z głównego instalatora. W rezultacie, w instalacji nie zostały uwzględnione elementy wspólne z podkatalogu Common, przez co instalacja klienta jest wybrakowana. Aktualizacje do nowszych wersji tak zainstalowanego klienta nie przywracają skanera.Utwórz folder o nazwie „G Data” w katalogu:
Systemy x64: C:\Program Files (x86)\Common Files\G Data\AVKScanP
Systemy x86: C:\Program Files\Common Files\G Data\AVKScanP
i uruchom ponownie system Windows. Klient w trakcie kolejnej aktualizacji baz sygnatur zainstaluje brakujący skaner.