Cyberbezpieczeństwo w jednych rękach, czyli rozwiązania od jednego dostawcy.

Rozwiązania bezpieczeństwa oferowane przez jednego dostawcę mogą być najlepszym sposobem na budowę kompleksowej polityki obrony przed cyberzagrożeniami.

Liczba cyberataków na całym świecie rośnie. Jak podaje raport G DATA „Cyberbezpieczeństwo w liczbach” na prowadzenie wysuwa się phishing, który w latach 2016-2021 odnotował wzrost o 1565,4%, następnie kradzież tożsamości – wzrost o 205,9%, ransomware – wzrost o 129,6% oraz naruszenie ochrony danych osobowych – wzrost o 88%. Kompleksowa ochrona jest więc niezbędna. 

Firmy w różny sposób budują politykę bezpieczeństwa, korzystając zarówno z rozwiązań jednego dostawcy, jak również wybierając narzędzia „best of bread” z oferty różnych vendorów. 
Decydując się na rozwiązania od jednego dostawcy należy przyjrzeć się, czy jego oferta jest wystarczająco kompleksowa i składa się z różnych kategorii produktów. Muszą one obejmować wiele warstw zabezpieczeń, w tym między innymi firewall, antyspam, antywirus, ochronę punktów końcowych, tworzenie kopii zapasowych, zabezpieczenie DNS w chmurze, kontrolę dostępu oraz wieloskładnikowe uwierzytelnianie.

Stabilne środowisko na jednej platformie

Bardzo wiele firm stawia na rozwiązania bezpieczeństwa jednego producenta z powodu licznych korzyści, jakie daje takie podejście. Wśród nich warto wymienić: 

  • możliwość negocjowania cen dzięki połączeniu wielu rozwiązań w jeden pakiet;
  • zintegrowane zarządzanie za pomocą jednego ekranu;
  • jeden dostawca ma szczegółową wiedzę o swoich produktach i wie, jak współpracują one ze sobą;
  • mniejsza liczbę szkoleń i mniejsze koszty utrzymania;
  • jedna umowa.

Taki model ma też oczywiście swoje wady. Uzależnia od jednego dostawcy w zakresie rozwiązań bezpieczeństwa, wybór produktów jest mniejszy, innowacje pojawiają się w tempie rozwoju produktów dostawcy.
Jednak zalet jest więcej niż wad. Podejście oparte na platformie jednego producenta zapewnia przede wszystkim holistyczne rozwiązanie, które zabezpiecza całe środowisko IT i pozwala uzyskać jasny obraz tego, co się w nim dzieje. Ta spójność jest ważna, ponieważ zdarza się, że nawet najlepsze rozwiązania punktowe dają jedynie fragmentaryczny obraz sieci.
Strategia jednego dostawcy sprawdzi się szczególnie w przypadku przedsiębiorstw z sektora MŚP w których budżet stanowi ważny element decyzji o zakupie technologii i które nie posiadają dużych zespołów IT z różnorodną wiedzą i doświadczeniem, potrzebnym do zarządzania portfelem różnorodnych rozwiązań bezpieczeństwa.

Michał Łabęcki | P.o. Kierownika marketingu

Michał Łabęcki
P.o. kierownika marketingu
E-mail: [email protected]

Przeczytaj również ...