G DATA Business - testowanie poprawności komunikacji klient-serwer

Kod błędu: Ostatnia modyfikacja: 2020-12-14 11:58:14
System operacyjny:  Windows Produkty:  G DATA ANTIVIRUS  G DATA INTERNET SECURITY  G DATA TOTAL SECURITY  G DATA LICENCJA FIRMA  G DATA DWA PLUS DWA

Możliwość połączenia klient-serwer możesz sprawdzić przy pomocy narzędzi Telnet lub PowerShell.

 

Serwer domyślnie nasłuchuje połączenia klienta Windows na porcie TCP 7161, Linux i Mac TCP 443, a Android TCP 7183.

Klient Windows nasłuchuje połączenia od serwera i innych klientów Windows na porcie TCP 7169.

 

Dla zapewnienia podstawowego funkcjonowania pakietu, kluczowe jest zapewnienie komunikacji w kierunku od klienta do serwera. Komunikacja w drugą stronę umożliwia korzystanie z natychmiastowego powiadamiania stacji roboczej o zmianach ustawień i aktualizacji sygnatur pomiędzy klientami metodą P2P.

 

Klient i serwer identyfikują się wzajemnie w sieci lokalnej za pomocą nazw systemów, o ile nie zastąpisz ich adresami IP, np. w trakcie instalacji. Jeżeli nie wiesz, w jaki sposób Twój klient identyfikuje serwer w sieci, sprawdź lokalny rejestr Windows klienta.

Powershell

Jeżeli korzystasz z systemów Windows 8 lub Windows Server 2012 i nowszych, możesz użyć do testu łączności polecenie Test-NetConnection.

1. Naciśnij kombinację klawiszy logo Windows + X i uruchom PowerShell:
albo logo Windows + R > wpisz powershell i zatwierdź OK:

2. Wydaj polecenie:

Test-NetConnection -ComputerName zdalny_system -port badany_port

W polu zdalny_system wprowadź nazwę systemu lub jego adres IP.

 

 

Przykład udanego testu komunikacji w kierunku od klienta do serwera. 
Linia TcpTestSucceded informuje o wyniku testu:
True - port jest otwarty False - port jest zamknięty/nieosiągalny

Telnet:

 
1. Naciśnij kombinację klawiszy logo Windows + R > wpisz cmd lub powershell i zatwierdź OK:

2. Wydaj polecenie:

telnet zdalny_system badany_port

W polu zdalny_system wprowadź nazwę systemu lub jego adres IP.

Jeżeli połączenie zostanie nawiązane, w ciągu kilku sekund ukaże Ci się pozornie losowy ciąg znaków:

Jeżeli polecenie telnet nie jest rozpoznawane przez system Windows, zapewne klient telnet nie jest zainstalowany.

Możesz go zainstalować poprzez Panel sterowania:

 
W przypadku systemów Windows Server, zrobisz to przez Menedżer serwera > dodaj Role i funkcje:
 

Twoja ocena

Czy ten artykuł był pomocny?

Dziękujemy!