Jak sprawdzić poprawność komunikacji pomiędzy serwerem a klientem w wersji biznes?

Kod błędu: Ostatnia modyfikacja: 2019-06-02 20:26:50
System operacyjny:  Windows Produkty:  G DATA ANTIVIRUS  G DATA INTERNET SECURITY  G DATA TOTAL SECURITY  G DATA LICENCJA FIRMA  G DATA DWA PLUS DWA

Poprawność połączenia możesz sprawdzić przy pomocy narzędzi Telnet lub PowerShell.

 

Serwer domyślnie nasłuchuje połączenia klienta Windows na porcie TCP 7161, Linux i Mac TCP 443, a Android TCP 7183.

Klient Windows nasłuchuje połączenia od serwera i innych klientów Windows na porcie TCP 7169.

 

Dla zapewnienia podstawowego funkcjonowania pakietu, kluczowe jest zapewnienie komunikacji w kierunku od klienta do serwera. Komunikacja w drugą stronę umożliwia korzystanie z natychmiastowego powiadamiania stacji roboczej o zmianach ustawień i aktualizacji sygnatur pomiędzy klientami metodą P2P.

 

Klient i serwer identyfikują się wzajemnie w sieci lokalnej za pomocą nazw systemów, o ile nie zastąpisz ich adresami IP, np. w trakcie instalacji. Jeżeli nie wiesz, w jaki sposób Twój klient identyfikuje serwer w sieci, sprawdź lokalny rejestr Windows klienta.
 

Powershell:

Jeżeli korzystasz z systemów Windows 8 lub Windows Server 2012 i nowszych, możesz użyć do testu łączności polecenie Test-NetConnection.

 

Naciśnij kombinację klawiszy logo Windows + X i uruchom PowerShell:

albo logo Windows + R > wpisz powershell i zatwierdź OK:

Wydaj polecenie:

Test-NetConnection -ComputerName zdalny_system -port badany_port

 

W polu zdalny_system wprowadź nazwę systemu lub jego adres IP.

 

Przykład udanego testu komunikacji w kierunku od klienta do serwera:

Linia TcpTestSucceded informuje o wyniku testu:

True - port jest otwarty

False - port jest zamknięty/nieosiągalny

 

Telnet:

Naciśnij kombinację klawiszy logo Windows + R > wpisz cmd lub powershell i zatwierdź OK:

Wydaj polecenie:

telnet zdalny_system badany_port

 

W polu zdalny_system wprowadź nazwę systemu lub jego adres IP.

 

Jeżeli połączenie zostanie nawiązane, w ciągu kilku sekund ukaże Ci się pozornie losowy ciąg znaków:

 

Jeżeli polecenie telnet nie jest rozpoznawane przez system Windows, zapewne klient telnet nie jest zainstalowany.

Możesz go zainstalować poprzez Panel sterowania:

 

 

W przypadku systemów Windows Server, zrobisz to przez Menedżer serwera > dodaj Role i funkcje:


Twoja ocena

Czy ten artykuł był pomocny?

Dziękujemy!